Ik ben particulier


Fraude.nl werkt uitsluitend voor bedrijven en de publieke sector en kan u als particulier helaas niet bijstaan. Wij helpen u wel graag op weg om een antwoord te vinden op uw probleem/vraag. Er zijn verschillende instanties die u verder kunnen helpen.


Wij verzoeken u vriendelijk als particulier geen contact met ons op te nemen maar met de betreffende instantie.

fraude-particulier

Waar kunt u wel terecht


  • Fraudehelpdesk

    De Fraudehelpdesk biedt fraudeslachtoffers, waaronder burgers, een helpende hand door te adviseren en naar de juiste instantie te verwijzen.

  • Nationale ombudsman

    Als het misgaat tussen u en de overheid, helpt de Nationale ombudsman u op weg. De Nationale ombudsman komt op voor de belangen van burgers. Door de weg te wijzen naar het juiste loket, advies te geven, en effectief onderzoek te doen.

  • Bank

    Op de website www.veiligbankieren.nl vindt u de contactgegevens die u nodig heeft – van onder andere ABN AMRO, Rabobank en ICS Cards – om op de juiste plek fraude en phishing te melden.

  • Politie

    U kunt op verschillende manieren aangifte doen of iets melden aan de politie. Op de website van de politie vindt u de situatie die voor u van toepassing is en leest u waar en op welke manier dit het beste kan.

Share by: