Fraude.nl werkt uitsluitend voor bedrijven en de publieke sector en kan u als particulier helaas niet bijstaan. Wij helpen u wel graag op weg om een antwoord te vinden op uw probleem/vraag. Er zijn verschillende instanties die u verder kunnen helpen.
Wij verzoeken u vriendelijk als particulier
geen contact met ons op te nemen maar met de betreffende instantie.
De Fraudehelpdesk biedt fraudeslachtoffers, waaronder burgers, een helpende hand door te adviseren en naar de juiste instantie te verwijzen.
Als het misgaat tussen u en de overheid, helpt de Nationale ombudsman u op weg. De Nationale ombudsman komt op voor de belangen van burgers. Door de weg te wijzen naar het juiste loket, advies te geven, en effectief onderzoek te doen.
Op de website www.veiligbankieren.nl vindt u de contactgegevens die u nodig heeft – van onder andere ABN AMRO, Rabobank en ICS Cards – om op de juiste plek fraude en phishing te melden.
U kunt op verschillende manieren aangifte doen of iets melden aan de politie. Op de website van de politie vindt u de situatie die voor u van toepassing is en leest u waar en op welke manier dit het beste kan.